Bruker- og salgsbetingelser

Sist endret 2023-02-10

Konfidens leverer digitale tjenester og innhold for å forbedre psykologers arbeidsdag og behandlingseffektivitet.

Disse vilkårene gjelder for profesjonelle brukere med prøveperiode eller betalt abonnement og inkluderer alle tjenester som Konfidens leverer. Dersom du er en kunde av en av våre profesjonelle brukere, vennligst se personvernerklæringen.

Dine rettigheter

Hvis du bruker tjenesten vår som en kunde, er kjøpene dine regulert av norsk lovgivning om forbrukervern. Denne lovgivningen er igjen basert på EUs forbrukerrettighetsdirektiv (2011/83) og e-handelsdirektivet (2000/31).

Hvis du vil ha mer informasjon om dine juridiske rettigheter som forbruker i Norge, se gjeldende regelverk som for eksempel:

Ta kontakt med Forbrukertilsynet hvis du vil vite mer om dine rettigheter og plikter når du handler hos Konfidens.

Endringer i denne avtalen

Endringer i disse betingelse vil forekomme. Datoen i toppen av dette dokumentet betegner når siste oppdatering forekom. Når vi gjør markante endringer, vil vi informere deg om dette via e-post.

Klage på betingelser

Vi håper du vil si ifra dersom du mener vi ikke overholder reglene etter loven. Si da gjerne fra på e-post til hello@konfidens.com.

Kjøp av tjenester

Når du registrerer en brukerprofil, er du ansvarlig for betaling av tjenestene du bestiller. Vi tillater ikke at du overlater bruk til en annen person – dersom du likevel gjør dette er du også ansvarlig for deres bestillinger.

Bestilling

I det du registrerer en konto eller aksepterer en invitasjon til platformen, vil du bli informert om gjeldende priser for de tjenestene du benytter.

Angrerett

Dersom du er omfattet av angreretten, vil du motta informasjon om angreretten ved bestilling av tjenester fra Konfidens.

For å utøve angreretten må du varsle oss per brev til Mindcare AS, Rathkes gate 5B, 0558 Oslo. eller per e-post til hello@konfidens.com.

Oppsigelse

For å avslutte abonnementet ditt gå til klinikkinnstillingene eller send oss en e-post på hello@konfidens.com. Vi setter veldig pris på om du forteller oss hva som er årsaken til oppsigelsen, og hvordan vi kunne beholdt deg som bruker. Dette er selvsagt helt valgfritt.

Dersom du har krav på refusjon for ubrukte eller ikke leverte tjenester, oppgi gjerne hvilke tjenester dette gjelder og ønsket kontonummer for refusjon.

Fakturering og betaling

Hva betaler jeg for?

Abonnementet har en månedspris per behandler, som oppgis i det du velger abonnement. Dette dekker vanlig bruk: journal, kalender, booking av timer.

Vi har tillegg for enkelte funksjoner. Disse funksjonene må skrus på av en klinikkadministrator før andre brukere kan benytte de.

Du finner flere detaljer rundt ditt kundeforhold under

  • SMS: For pakker hvor SMS ikke er inkludert koster de 2 kr per melding sendt til klient. Vi tar ikke betalt for SMS brukt i forbindelse med innlogging.
  • Videosamtaler: Videosamtaler koster 15 kr per samtale, opp til et makstak på 200kr per måned per bruker, uavhengig av abonnement.
  • Betalingstjeneste (lanseres vår/sommer 2023): Dersom du benytter Konfidens sin betalingsløsning trekkes en transaksjonsgebyr fra klientens innbetaling før summen utbetales til klinikken. Du finner gjeldende priser på nettsiden og i dine klinikkinnstillinger. Denne siden blir oppdatert med fler detaljer rundt Konfidens sin betalingsløsningen før den er lansert.

Kan prisene endre seg?

Vi har ingen planer om å øke prisene med det første, men på sikt vil det bli aktuelt å justere prisen utfra konsumprisindeksen. Dersom vi gjennomfører en slik prisendring, vil klinikkadministrator få beskjed tre måneder i forveien.

Klinikken har sagt opp abonnementet, men jeg vil fortsette med Konfidens

Det får vi til. Ta kontakt med support!

Når blir jeg fakturert?

Klinikken blir fakturert for et halvt år av gangen, for de setene den har på gjeldende tidspunkt.

  • Dersom du inviterer en ny bruker, mottar du en ny faktura for mellomlegget påfølgende måned.
  • Dersom du deaktiverer en bruker, får du summen tilgode på neste faktura.

Kan jeg få faktura månedlig eller årlig istedenfor hvert halvår?

Ta kontakt på support, så kan vi få til det.

Kan jeg få tilsendt fakturaen på en egen e-post?

Ja, bare send oss en melding på support, så sender vi en kopi til den adressen du måtte ønske.

Kan jeg legge inn kortinformasjon og få autotrekk istedenfor faktura?

Ikke enda, dessverre! Men planen er å endre til dette i fremtiden.

Når jeg inviterer en bruker, må jeg betale full pris for inneværende måned?

Nei. Vi fakturerer ikke på kalendermåned, men utfra antall dager brukeren er aktiv.

Hva skjer når jeg inviterer en ny behandler til klinikken?

Du betaler for brukeren fra og med den dagen de aksepterer invitasjonen. Du vil motta en faktura for mellomlegget fra oss den påfølgende måneden.

Må jeg betale for brukere som ikke er behandlere?

Ja, prisen er per bruker du inviterer, ikke per behandler. Så om du har en resepsjonist i Konfidens betales det vanlig pris for denne brukeren.

Må jeg betale for deaktiverte brukere?

Nei. Når du deaktiverer en bruker, går antall seter brukt på klinikken ned fra den dagen du utfører handlingen.

Hvorfor fakturerer dere per dag, istedenfor per måned?

Ved å regne pris per dag istedenfor per måned, kan vi fakturere for det antallet dager som brukere er aktive.

Det synes vi gjør sluttsummen på fakturaen mer rettferdig, og gjør det litt lettere for oss å gjennomføre fakturering.

Hvem betaler jeg til?

Betalingen gjennomføres til utstedt fra MINDCARE AS. Mer om oss i toppen av denne siden.